Další dny a znovuzrození

03.06.2018 22:13

Několik dní jsme tady na hotelu měli poměrně slabý signál wifi, takže na příspěvek došlo až nyní... :-) Ti, co mě sledují na Instagramu, však každý den několik momentek viděli. :-) Zásadní událostí uplynulého týdne je páteční znovuzrození jednoho mladého páru. Tito Vickyho příbuzní přijeli do Bombaje na pár dní z venkova a v pátek zde plánovali oslavit společně s rodinou narozeniny své dcery. Narozeninová oslava se vydařila, malá Aarohi si své 4. narozeniny opravdu užila. Moc se jí líbily dárečky, které jsme jí přinesli, ale nejvíce si asi zamilovala naši Esterku. Nechtěla jít k nikomu jinému, chtěla jen sedět na jejím klíně a být s ní. :-) Loučení bylo potom trochu smutné, protože není vůbec jisté, kdy a jestli vůbec, se spolu ještě někdy uvidí. Vrcholem celé oslavy bylo avšak znovuzrození jejích rodičů. Oba byli velmi hladoví po Boží přítomnosti, po Jeho dobrotě a lásce a byli připraveni okamžitě Ježíši vydat svůj život. Haleluja! Modlili jsme se s nimi a potom za ně a za jejich dcerku a věříme, že Bůh dále pracuje a oni jsou dennodenně zaplavováni Božím pokojem, láskou a radostí. Manžel jim ještě zítra dopoledne jede spolu s Vickym koupit Bibli v maráthštině, protože nerozumí ani trochu anglicky, nemají chytrý telefon a zítra odpoledne se už vracejí zpět domů na venkov. Díky Bohu za vše, co učinil a za vše, co ještě bude následovat! :-) Vicky s mým manželem plánují, že asi za dva týdny společně vyrazí mimo Bombaj na venkov navštívit tyto a další jeho příbuzné a přinést té oblasti evangelium.

Dále jsme se v tomto týdnu setkali opět s Pratikem, který už měl vyhlídnutou "západní" restauraci, již by rád navštívil. Tam na nás začal hned chrlit otázky týkající se významu určitých veršů Bible, kterou pravidelně každý den čte. Haleluja! Byla radost se s ním bavit o Božích věcech! Mluví skvěle anglicky, je velice zvídavý,ale především je hladový po Božích odpovědích. Sláva Bohu!

Také jsme se opět sešli s Mohanem a pozvali ho na dobré jídlo do lepší restaurace. Bylo nám jasné, že určitě zase delší dobu moc dobře nejedl, tak jsme ho pořádně pohostili a strávili s ním celý večer. Byl absolutně nadšený ze všech dárků, co jsme mu přivezli, ale hlavně, že s námi může trávit čas. Úplně mezi nás zapadl, jako člen naší rodiny... Myslím, že i on to tak vnímal a cítil se s námi dobře. :-)

Mohan nás seznámil s jedním svým známým, s nímž se spoustu let neviděl a jenž dříve bydlel kousek od něj ve slumu v Dharavi. Před několika dny na sebe narazili a Mohan mu hned nadšeně vyprávěl o nás... Tento člověk se s námi následně toužil moc setkat. Nyní velkou část roku cestuje, fotí, píše a natáčí pro společnosti jako National Geographic, Discovery a podobné. Dva roky je spasen a miluje Ježíše. Haleluja! Během našeho setkání nám nabídl, že se na něj můžeme kdykoli s čímkoli obrátit a že nám moc rád pomůže.

Kromě výše zmíněného vidíte na fotografiích také různé momentky z Bandry, z ulice atd...

S Pratikem před naším hotelem

Před restaurací

Setkání s Mohanovým známým

S Mohanem na tržišti

Nakupujeme čerstvé ovoce

Mohan nám ovoce okamžitě vzal a nesl ho až do hotelu

Jdeme s Mohanem na večeři

Modlitba spasení

Jsou znovuzrozeni! Haleluja!

Vinod s manželkou

Jíme indické jídlo kuřecí biryani

Dostali jsme buráky z jejich zahrádky